Poslovna darila sodijo v kategorijo daril, ki jih podjetja podarjajo svojim poslovnim partnerjem – kot znamenje zahvale za uspešno sodelovanje. Prav tako kot znamenje poslovne pozornosti, dobrodošlice. Veljajo za sestavni del poslovnega protokola, bontona ter poslovne komunikacije. Izmenjujemo pa si jih lahko ob različnih poslovnih stikih.
Neredko se poslovna darila zamenjujejo s pojmom promocijska darila. Slednja sodijo v nižji cenovni razred, njihov namen pa je predvsem promovirati podjetje – pokazati značilnosti ter prednosti, povečati prodajo izdelkov ali storitev. Podjetje jim množično podarja tako svojim strankam kot tudi poslovnim partnerjem.
Kazalo:
Najbolj grobe napake pri obdarovanju s poslovnimi darili
Poslovna darila se torej praviloma podarjajo poslovnim partnerjem. Ob tem pa še zdaleč ni pomembno samo to, kaj komu podarimo, temveč tudi način podarjanja. Med najbolj grobe napake štejemo na primer to, da podjetnik pred svojega obdarovanca postavi nekaj različnih daril in si mora darilo izbrati sam.
Prav tako je v tem primeru povsem neprimerno obdarovanca vprašati, kaj si želi. Ne priporoča se podarjati preveč cenenih daril, prav tako ne preveč osebnih. Slednje pomeni, da praviloma poslovnim partnerjem ne podarjamo osebne kozmetike, spodnjega perila ter podobno. Ne spodobi se niti to, da obdarovancu na skrivaj domov pošljemo preveč drago darilo.
Kako se pravilno izročajo poslovna darila?
Darila za poslovne partnerje morajo biti primerno zavita. Izžarevati morajo osebnost obdarjenca, prav tako tudi podobo vaše blagovne znamke.
Za poslovna darila se ne spodobi, da so zavita v preveč pisane ovojne papirje. Ovoj mora biti kar se da umirjen, morda celo malce konzervativen. Cvetje, pentlje ter podobno praviloma ne sodijo na poslovno darilo. Izjema so samo izjemno osebna darila za osebo, ki jo resnično dobro poznamo.
Vnaprej določeno, koliko se bo potrošilo za poslovno obdarovanje
Navadno vsa podjetja že vnaprej v svojih letnih načrtih določijo, koliko bodo potrošili za poslovna darila. Pravil pri tem pravzaprav ni – eni več, drugi manj.
Lahko torej rečemo, da je poslovno darilo kot neka vrsta pozornosti. Je manifestacija zahvale pa tudi pričakovanja. Je naklonjenost do določenih oseb. Ne nazadnje pa je tudi poslovna nuja ter institucija, ki deluje že izjemno dolgo časa. Najverjetneje bo to delovalo še naprej. Ob tem pa je seveda pomembno, da je vse skupaj iskreno in zmerno.
Postavljanje ključnih vprašanj za izbiro primernega darila
Ko konkretno izbiramo darila za poslovno obdarovanje, je ključno tudi to, da si postavimo nekaj vprašanj. Nujno se je treba vprašati, ali želimo, da bo izbrano poslovno darilo dovolj uporabno; želimo kupiti takšno darilo, da si nas bodo vsi zapomnili.
Vedno imejte v mislih, da neuporabna darila slej ko prej pristanejo kje v kotu ali pa v košu. Seveda se tem ne služijo svojemu namenu – ne razveseljujejo obdarovancev in vam ne omogočajo dobre reklame. Pred izbiro vedno pripravite temeljito premišljeni seznam. Nanj ne pozabite vključiti najbolj priljubljene izdelke za izbiro poslovnih ali promocijskih daril. Med drugim so to: majice, kape, puloverji s kapucami.
Izvirnost pri izbiri daril za poslovne partnerje in stranke
V preteklosti so se ljudje kje na sejmih ali drugih dogodkih izjemno razveselili kemičnega svinčnika ali pa vžigalnika, na katerem je bilo s kričečo barvo zapisana številka ali pa kakšen drug podatek podjetja. Takšni časi pa so zdavnaj že v resnici minili. Še vedno se seveda nadvse razveselimo, če nam kdo podari kakovosten kemični svinčnik, a podjetniki so pričeli podarjati tudi vse kaj drugega. Še posebej priljubljen je promocijski tekstil, med katerega ne nazadnje prištevamo tudi kape.
Pri izbiri daril za poslovne partnerje, zaposlene, stranke in še za koga pa moramo biti kar se da izvirni. Dobro je, da si najdemo takšnega ponudnika, ki nam lahko izdelke naredi tudi po merah oziroma predlogah. Za spremembo pa lahko na svoj promo izdelek daste kaj drugega kot pa (samo) telefonsko številko ali pa logotip svojega podjetja.
Na promocijskih kapah se odlično obnese vezenje
Pomembno je torej, da so poslovna ali pa promocijska darila čim bolj uporabna, kakovostna, zanimiva, barvita, skratka posebna. S tem lahko še bistveno bolj pritegnete pozornost svojih bodočih kupcev oziroma strank. Ena od najboljših idej so zagotovo tudi promocijske kape, ker so primerne za oba spola ter za vse generacije.
Na kape lahko svoj logotip ali kaj drugega natisnete. Še bolje pa se je v tem primeru odločiti za vezenje. Kapa z vezenjem je že na prvi pogled videti bolj kakovostna v primerjavi s kapo, ki je potiskana.