Optimizacija spletnih strani – cenik

Kakšna je cena optimizacije je vprašanje, ki ga navadno potencialna stranka postavi pri prvem stiku s podjetjem, kateremu je optimizacija spletnih strani dejavnost, ki jo opravlja.

 

Žal optimizacija spletnih strani ni izdelek, ki bi se ga prodajalo po kosih, tako kot npr. pridete v trgovino in vprašate koliko stane štruca kruha. Gre za storitev na ceno katere vpliva več dejavnikov, zato je tako vprašanje podobno, kot če vprašate slikopleskarja koliko stane pleskanje. Slikopleskar potrebuje še kar nekaj informacij npr. kakšna je kvadratura sobe, stanovanja, hiše, kakšne barve bi želeli uporabiti …

 

 

Optimizacija spletnih strani oz. cena optimizacije je odvisna od več dejavnikov, ki jih bomo opisali v nadaljevanju.

 

Dejavniki, ki vplivajo na ceno optimizacije:

  1. Konkurenčnost na izbranem področju – večja kot je konkurenčnost na izbranem področju in bolj kot so ostale spletne strani optimizirane pod izbrano ključno besedo, bolj zahtevna je optimizacija, saj je potrebno prehiteti vse vaše konkurente, ki ciljajo na to ključno besedo. Tako je lahko cena za ključne besede »prevajanje«, »igre«, »hujšanje« itd. tudi nekaj tisoč EUR, medtem ko so cene druge ključne besede npr. »sistemizacija delovnih mest«, »božično novoletni verzi« itd. lahko le nekaj deset EUR. Vendar pa se predvsem pri učinku potrdi pregovor »malo denarja, malo muzike«. Če želite vašo spletno stran spraviti na prvo mesto pod ključno besedno zvezo »zelena krava, ki se sveti ponoči«, lahko zelo hitro pridete na prvo mesto in tudi za zelo nizko ceno, vendar vas nihče ne bo našel, saj tega nihče ne išče.
  2. Število »broad« in »exact« iskanj – je precej povezan s prvim dejavnikom, saj v večini primerov drži, da več kot je iskanj neke ključne besede, večja je konkurenca na tem področju. Število »broad« iskanj je št. iskanj besedne zveze, ki vsebujejo ključno besedo, št. exact iskanj je pa št. iskanj natančno te besede ali besedne zveze. Poglejmo to na primeru:

Ključna beseda igre ima:

  • 1.830.000 broad iskanj
  • 1.000.000 exact iskanj

 

V »broad« iskanja so vključene vsa iskanja, ki vsebujejo ključno besedo »igre«, torej tudi »družabne igre«, »igre za otroke« itd. V »exact« iskanja so vključena tista iskanja, kjer so uporabniki iskaliki samo »igre«. Optimizacija spletnih strani je profitabilna, če se le izbere prave ključne besede, zato je dobro, da si ta dva izraza zapomnite in jih razumete.

3. Obsežnost spletne strani – vedno se pozanimajte tudi, če se optimizacija spletnih strani opravi samo za izbrane ključne besede ali vam izvajalec prilagodi celotno spletno stran, saj lahko tudi pod ostalimi ključnimi besedami pridete precej višje posledično pa bo večja prodaja in večji dobiček.

 

V vsakem primeru pa je potrebno podjetja primerjati med seboj tudi po drugih dejavnikih, npr. kakšno garancijo vam nudijo, vam svetujejo izbiro tako specifičnih ključnih besed, da jih nihče ne išče (zavajanje), vam optimizirajo celotno stran ali samo določene ključne besede, popravijo tudi on-site optimizacijo, se poslužujejo samo dovoljenih tehnik (white hat seo, black hat seo) …