Vaše vozilo vključuje cel kup avto delov, ki so sicer manjši po velikosti, a za delovanje izjemnega pomena. Med njimi je tudi vztrajnik sklopke. Ta skrbi za učinkovit prenos sile vrteče se gredi motorja na sklopko. Poleg te primarne naloge skrbi še za blaženje neenakomernega krožnega gibanja. Od njegove teže predvsem pa je odvisno, koliko kinetične energije lahko sploh shrani.
Ker vztrajnik obenem zmanjšuje tudi hrup ter vibracije motorja, velja za ključni člen v pogonskem sistemu avtomobila. Tovrstni avto del pa se lahko zaradi velikih sil, ji jih mora prenašati, seveda tudi obrabi. Posledično ga je treba nujno zamenjati. Kljub temu pa je potrebno kakovosten vztrajnik menjati precej redko, ker je namreč narejen tako, da lahko zlahka prenaša tudi precej velike obremenitve. Slednje torej pomeni, da se vam splača kupiti kakovostnega.
Kazalo:
Kakšen avto del je vztrajnik in na kakšen način deluje?
Vztrajnik je na prvi pogled okrogla ploščad, ki torej predstavlja nujni element vsakega batnega motorja. Le tako se namreč lahko zvezno ter enakomerno na pogonski slop dovaja navor. Nameščen je na glavno gred motorja. Nanj se priklopijo lamela sklopke. Slednje zagotavlja prenos sile med priklopom ter menjavanje prestav med odklopom.
Ko je sklopka zelo obrabljena, jej zelo obremenjen tudi vztrajnik. Tega je treba nujno zamenjati. Če tega ne storimo, prihaja do izjemno velikih obremenitev batov ter tudi drugih delov motorja.
Menjava avtomobilskega vztrajnika
Za enomasni avtomobilski vztrajnik je značilno, da ima lahko zelo dolgo življenjsko dobo. Kljub temu pa tresljaje in vibracije blaži precej manj učinkovito v primerjavi z dvomasnim vztrajnikom. Slednjega je treba menjati na približno vsakih 200 000 kilometrov oziroma tedaj, kadar se menjajo sklopke.
Neprijetni tresljaji med vožnjo v avtu so torej znak za menjavo vztrajnika sklopke. Potreba po tem se neredko pokaže tudi ob menjavi sklopke. Ta dva avto dela sta namreč med seboj direktno povezana. V primeru da je vztrajnik že precej obrabljen, se ga zamenja čim prej. V nasprotnem primeru namreč lahko povzroči izjemno veliko škodo, in to na vitalnih delih vozila.
Kakovostni avto deli so za nakup na voljo v specializiranih prodajalnah s tovrstnimi izdelki. Naročilo je možno tudi po spletu.
Kateri so osnovni rezervni deli za avto?
Ko potrebujemo določeni nadomestni del za svoje vozilo, se pogosto vprašamo, kako takšen del sploh izgleda in kaj so pravzaprav njegove osnovne naloge. Osnovni rezervni deli za avto so namreč lahko najrazličnejši. To je lahko denimo jermen za motor, vodna črpalka, alternator ali pa kaj drugega.
Rezervni deli za avto so torej na voljo v najrazličnejših oblikah. Za varno vožnjo je na primer ena od najbolj znanih ABS kontrolna enota. Gre za precej majhno napravo, ki skrbi za ABS sistem v vozilu. Zagotavlja torej, da se lahko hitreje ustavimo, tudi v naglici. Obenem ima nalogo, da učinkovito preprečuje kolesom, da bi se povsem ustavila. Slednje lahko povzroča, da avto prične drseti. ABS sistem skrbi za kontrolo pritiska v zavorah. Če je z napravo kar koli narobe, se na armaturi pojavi opozorilna lučka.
Kakšna je naloga avtomobilske sklopke?
Osnovni avtomobilski rezervni deli vključujejo tudi sklopko. Ta predstavlja ključno oziroma glavno povezavo med menjalnikom ter motorjem. Omogoča, da avto lahko drsi med prestavami. Kljub temu se sčasoma obrabi in jo je zato potrebno zamenjati. Zamenjava je praviloma potrebna pri vozilih, ki so starejše od 10 let.
Tudi električni sistemi so del avtomobila. Takšen sistem vključuje številne avto dele, za katere si nekateri niti pod razno ne predstavljajo, kako izgledajo. Majhen, a toliko pomembnejši del vsakega vozila je alternator. Gre za izjemno kompaktno napravo, ki ni nič kaj presenetljivega na prvi pogled, a ima vseeno izjemno pomembno nalogo. Obrača se s pomočjo jermena ter je zadolžen za dovod elektrike, in to v vse sisteme vozila. Prav tako skrbi za učinkovito polnjenje akumulatorja med vožnjo. Če takšen rezervni del, kot je alternator, preneha delovati, pomeni, da bo vozilu kaj kmalu zmanjkalo električne energije ter bo zato prenehalo delovati.
Za moderna vozila so značilni računalniki za nadzorovanje motorja
Nekateri rezervni deli za moderna vozila so nekoliko drugačni. To so lahko na primer računalniki, ki učinkovito nadzorujejo delovanje motorja. Takšna enota se poimenuje ECU in pomeni glavni računalnik v vozilu. Rezervni avto deli v obliki ECU so izjemno iskani, ker so nove originalne enote lahko zelo drage.
Iz iste kategorije:
- Dodatna oprema za olajšanje uporabe in vzdrževanje našega jeklenega konjička
- Servo volan olajša vožnjo vsakemu vozniku
- Pozicijske luči in njihova nepogrešljivost
- S primerno izbranimi preprogami do še čistejše notranjosti avta
- Ustrezna čelada je motoristova prva zaščita
- Vrste termalnih voda glede na temperaturo
- Zaščitne nalepke za avto